marți, 8 iulie 2008

Cronica de B'estfest



Da ma,nene,ce sa zic...Unuia ca mine,care a fost pt prima oara la un astfel de festival i s-a parut tare de tot!!! Eu nu prea am fost umblat pe la concerte de amploarea asta.Eu am fost un adolescent bosorog care si-a asezat curul pe scaunele barurilor intunecate din bucuresti (Da,ba,bucuresti cu "b" mic,fleoshk).In weekenduri nu ieseam de sub incidenta Expiratului si B52-ului,am fost si eu o data in Vama la Jeru the Damaja care imbatranise mult,Green Hours si concertele sale de curte,si in rest,cafea ,bere si tigari prin toate speluncile cu muzica de la Magic FM.Dom'le,da' acum uite ca am ajuns si eu pe la b'estefestu asta ,absolut intamplator,si ii multumesc pe calea asta persoanei care a facilitat intamplarea.

Am prins a doua zi de festival.Ma bucuram sincer cand ma gandeam ca o sa ascult muzica live la volum maxim a unor trupe pe care le ascult si acasa,dar si a altora de care nu am mai auzit niciodata.Din start,doi iepuri impuscati de-odata : inedit si familiaritate.De cum am intrat,m-am transpus intr-o atmosfera complet libera si degajata.Asemenea spatiu intins ti-e dat rar sa vezi in bucuresti.4 scene,baruri si puncte de haleala asezate strategic,veceuri curate,oameni tineri cu nuante de par de la negru abanos pana la albul fumului de la Vatican.Numai lume buna,nu-mi venea sa cred ca nu miros partzurile arogante cu care m-am obisnuit de atata timp.

Am ajuns cu o jumatate de ora inainte sa cante prima trupa din program.M-am hotarat sa ma invart pe acolo,sa fac o mica recunoastere de teren.La o mica distanta de la intrare era o mica scena amplasata de Axe,care isi promovau noul gel de dush,prin vreo 6 tipe (hai sa fim sinceri) bune rau de tot si echipate asa cum e indicat pe timp de vara.Ele jucau rolul de "spalatorese de barbati".Te dezbracau pana la chiloti si in vazul lumii te frecau cu buretei si gel de dush pana straluceai ca unica fatza vazuta a lunii.Vanau barbatii care treceau pe langa "spalatorie" si isi foloseau tehnicile de convingere pentru a-i atrage in "cursa".Au tras si de mine,dar,recunosc,n-am fost destul de barbat :))) Nu sunt ipocrit,as fi vrut sa incerc,dar m-am gandit ca dupa aia o sa asist la concerte in boxeri pana ma usuc,cu hainele in brate,ceea ce ar fi fost foarte incomod.Asta e,data viitoare!

Screamig Van cica e un concept nu foarte nou in Europa care a ajuns pe la noi la editia din 2007 a festivalului.Iti bagi capul intr-o cabina si timp de 30 de secunde urli,canti,faci ce vrei ,numai sa o faci tare si cu "b'estialitate".E draguta experienta.Eu m-am simtit ca in filmul "Cubul".Arata foarte ciudat interiorul cabinei.Intepenit cu capul acolo,am urlat si m-am auzit de undeva din hipotalamus,am cantat barbierul din sevilla (bucata mea preferata cand vine vorba de crize),am urlat o combinatie de song 2 de la blur,cu sic de la Slipknot,cu rasul vacii nebune ,si m-am distrat la culme,pe bune!


"The Mood" a fost trupa din deschidere.Baieti romanashi de-ai nostri,m-au lasat pur si simplu masca.Suna extrem de curat ,solistul are o voce remarcabila si o engleza de la mama ei.Muzica lor suna a indie,alternative,dar putin mai agresiv.Singurul lucru de care ar trebui sa se detaseze pe viitor e sa nu mai sune asa mult a Placebo si a White Stripes,mai ales la capitolul voce.In rest,toata aprecierea mea,fac o treaba mai mult decat buna.

Deluka a fost revelatia festivalului pt mine.Au fost exact pe gustul meu,si au avut impactul cel mai puternic asupra mea,desi cred ca au avut cei mai putini spectatori.Au fost programati si la o ora mai putin "de varf",batea soarele pe tine de ziceai ca esti lipie jidaneasca de pe vremea lui Moise.Un sound de il simti ca un cutremur in stomac,bas si tobe curate,ritmice care te pleznesc de nu te vezi.Vocea diafana a micutei japoneze iti unge ranile cu care ramai in urma sunetului de chitara izbitor.O combinatie geniala de electronica,alternative,sound heavy si uimitor de dansabil,un stil original,care anticipeaza un succes maret in viitor.Solista e fermecatoare.Nu iti poti intoarce privirea de la ochii ei.Nu e deloc frumoasa.Dar are aluat de artista,te vrajeste,te baga pur si simplu in tripuri.O ora cat a durat concertul eu am fost in transa.Abia astept sa scoata un album sa-l pot lua de pe ODC :))))))



De Manic Street Preachers stiam de ceva timp,imi plac ,dar nu ma omor dupa ei.Oamenii au totusi o experienta de invidiat in ale live-show-ului ,au adunat mii de oameni in fata lor la b'estfest,care nu au lasat mainile jos o secunda.Fluieraturi,aplauze,simbioza perfecta intre trupa si spectatori.Dans,empatie intre necunoscuti,o atmosfera bestiala.Vorba lui Sandy cocalarul : "muzica de muzica,nene!"


Am avul de ales intre Kaiser Chiefs si Nouvelle Vague pentru ultima felie de placinta.Am ales absolut intuitiv,nu era timpul si nici locul pentru decizii pe criterii muzicologice.Pe Kaiser ii ascultam acasa,drept urmare,curiozitatea m-a impins catre frantzuzii de la Nouvelle Vague.A fost un prilej mai mult decat potrivit sa inchei seara intr-o atmosfera de rafinament,chill total si spectacol artistic in adevaratul sens al cuvantului.O revitalizare a muzicii frantuzesti de odinioara,in amalgam cu elemente de jazz,bossa nova,toate invelite intr-un cornet delicios de hituri celebre precum "God save the Queen" de la Sex Pistols,"Too drunk to fuck" - Dead Kennedys" ,"Just can't get enough"-Depeche Mode,si alte felioase de te lingi pe degete.O trupa de cover-uri cat se poate de originala,imbinand clasicul,modernul si avangarda cu maiestrie.Aroma de acustic pregnanta iti da ocazia sa auzi un contrabas ,o vioara,percutie de jazz,doua voci superbe vibrand in doua femei la fel de superbe,care iti amintesc de Edith Piaf.Speachless...


Cam asta a fost si cu b'estfestul.Eu zic sarumana ca am apucat sa asist,cu o bere in dreapta,o cola in stanga,o tigara in gura,dand din picior in tandem cu pulsul a mii de oameni.Sa fie primit si altadata!

Niciun comentariu: