joi, 1 mai 2008

"Misterele vietii cotidiene" sau "Cum sa vezi mina de aur din rahat" - Episodul 1



Sunt multe lucruri,senzatii,impresii(aici iti alegi tu ce fel de perceptie vrei) pe care le poate aduce cu ea viata cotidiana.Da,viata cotidiana,discul ala care se invarte mereu cu aceeasi viteza ametitoare si iti canta aceeasi melodie zi de zi.Trebuie sa recunosc ca,pana acum putin timp,imi facusem o idee gresita despre viata cotidiana,si anume ca nu merita atentie ,ca in straturile ei ascunse nu se afla nimic interesant,ca ,de fapt,nici nu exista asemenea straturi ascunse,si ca singura viata valabila e cea a senzatiilor,a sentimentelor si a interactiunilor ce au loc in viata interioara a fiecaruia,ca doar muzica,arta,pasiunea,oamenii si misterele aduc o esenta in sufletul oamenilor.Viziunea asta mi se prezinta sub forma unui cacat cu funda rosie acum,pentru ca mi-am dat seama ca toate acestea izvorasc din subterfugiile vietii de zi cu zi...ideea e ca trebuie sa stii sa le cauti prin veceul rutinei...

O fi de cacat sa faci anumite lucruri obligatorii zilnic : te trezesti dimineata,te speli pe dinti,pe fata,stai pe veceu,iti bei cafeaua,iti fumezi tigara,tragi un dush rapid,te imbraci,iesi pe usa si zici "sarumana mama" din fuga,alergi spre metrou,iei un ziar gratuit si il rasfoiesti in drum spre serviciu...cam asta ar fi episodul unu din serialul numit "Zi oarecare".Hai sa vedem ce putem scormoni in rahatul asta..Pai,primul lucru ar fi senzatia dulce-amaruie de ameteala,imediat cum te trezesti.Te simti de parca ai fi petrecut o noapte in conacul playboy (nu,nu e numai lapte si miere sa te hatzani toata noaptea ,a doua zi iti poate confirma faptul ca nu mai esti bun de nimic si ca tot ce vrei e sa stai degeaba toata ziua si sa derulezi in minte filmul din seara anterioara:P) La asta adaugi senzatia unei batai cu minerii si o sedinta full time de tras la coasa in Baragan.

"Dar nu-i nimic" iti zici tu,n-ai ce sa faci,trebuie sa te ridici din pat.Iesi in boxeri pe balcon si incerci o senzatie placuta cand racoarea diminetii iti pisca pielea,in combinatie cu raza calaie de soare abia rasarit.Te simti un fel de Robinson Crusoe,doar ca stai cu ma-ta in casa,comuniune cu natura sau ceva in genul asta,te multumesti cu copacul din fata blocului cu trei frunze pe ici pe colo,totusi nu e nimeni pe strada,nu se aude nici Vali Vijelie ,nici Psychofreud de nicaieri,inca e liniste,inca nu a inceput nebunia,E 6 jumate si ziua abia a inceput.Tragi o gura de aer adanc in piept,iti aduci aminte de tehnicile yoga de respiratie,te gandesti ca faci un lucru bun si eficient,uiti de poluare si te simti intr-un mediu sanatos pentru o clipa.

Te uiti la ceas: 6:35.Dai fuga in bucatarie ,cafea proaspata canci,ai tai nu s-au trezit inca ,te resemnezi si bei o gura din cea de ieri.Dar ,totusi te razgandesti.Iti pui cafea la fiert si in timpul asta te scarpini in cap si te gandesti ca te asteapta o zi lunga.Gata si cafeaua.Iti torni o ceasca,iti iei o tigara si te duci sa iti inchei socotelile cu sistemul digestiv.Acum,oricat ar fi de plastic si de blazat sa vorbesti despre asta,trebuie sa recunoastem ca e o senzatie unica sa-ti fumezi prima tigara si sa iti bei cafeaua pe veceu.Pe langa senzatia propriu zisa ,te mai incanta si privilegiul pe care ti-l confera varsta si pe care nu l-ai avut in copilarie dar ti l-ai fi dorit cateodata,cand il vedeai pe taica-tu ca facea asta.Am omis ordinea in enumerare,dar sa vorbim si despre primul contact cu apa din zi.Tragi o privire in oglinda si exclami autoironic : "Doamne,ce fatza am!" Dar ai de gand sa faci ceva in legatura cu asta.Dai drumul la robinet,si iei ca Moromete apa rece in causul palmelor ca in cazma si te botezi in apele clorurate ale Dambovitei : Esti un om nou!Din nou,ai senzatia ca faci un lucru sanatos si cat se poate de mecanic,dar e un lucru bun pentru un om.Te perii pe masele,canini si incisivi,microcristale,fluor ,tot ce vrei,chimie bucala,organicul din gura ta rectioneaza cu sarurile din pasta de dinti,nebuneli...

Dai drumul la muzica pe mobil,in baie,sa-ti cante Radiohead si sari in dush...Apa fierbinte simultan cu sunetele din melodia "Nude" iti invaluie corpul : sanatate si feeling curat.Singurul moment de liniste pe care ti-l permiti sa-l savurezi dimineata.Nu te freaca nici timpul,apa calda curge fara intreruperi,e o senzatie ciudata si mi-e greu sa o definesc ; o combinatie intre senzual si practica sanitara.Te duci in camera semi-ud(mie nu-mi place sa ma sterg complet) dai drumul la muzica si incepi sa te imbraci.Ritmul e alert si optimismul incepe sa infloreasca.Te duci repede in bucatarie,halesti cateva sandwichuri ,apoi traditionalul : "Sarumana mama!" la care ti se raspunde cu "Succes,mama!Tactu inca sforaie" si pe-aci ti-e drumul!In drum spre metrou vezi fetze haioase care trec prin aceeasi experienta ca si tine,cozi la shaorma si covrigarie,cozi la CEC si la supermarket.

Tu mergi..si mergi...cu capul sus ,in ritmul ultimei melodii pe care ai auzit-o inainte sa iesi din casa...Si iti promiti ca la salariu iti cumperi un mp3-player...Vorba unui prieten : "Va fi foarte senzatie,frate!"

2 comentarii:

Stef spunea...

Ti-am citit o mare parte din blog. Mi-a luat ceva timp, dat fiind ca erau fraze, fragmente, paragrafe pe care le reciteam de cateva ori... ca nu le intelegeam din prima, ca le intelegeam prea repede si aveam impresia ca ma pacalesc, ca imi placeau prea mult sau ca nu-mi placeau deloc... am tot citit. Si-am zambit ironic, am oftat adanc, am zambit timid, m-am incruntat sau am simtit nevoia sa plang... dar... i`m spechless... pe langa modul tau de-a privi lucrurile, de-a le analiza... i feel totaly exposed. and small. Si parca mi te inchipui acum stand la o masuta de lemn din Fire, cu-o bere in fata si tigara in mana,privind in gol... sau mai degraba, construindu-ti in spatiul acela aparent gol din fata ta o imagine..o idee cu 'forme'... o amintire insufletita...
Ai remarcat ca seara,in jurul orei asteia, metroul e nici prea gol, dar nici prea plin, incat sa remarci aproximativ toate persoanele din jurul tau? Astfel, nimic nu te mai impiedica sa remarci figura obosita a barbatului din fata ta, sau silueta zvelta a adolescentei care urmareste absorbita firul povestii din cartea pe care-o tine pe genunchi... si exemplele pot continua.
Ma gandesc ca mi-e somn, si c-as mai avea de facut cateva lucruri inainte sa ma bag in pat... ce chestie, si cu somnul asta... presimt ca n-o sa pot adormi usor in seara asta. Am dat frau imaginatiei, m-am descatusat de rutina... si asta pentru ca m-am lasat in voia gandurilor tale... m-am pierdut printre randurile scrise de tine... si mintea mea e acum undeva, pe o terasa la inaltime, cu picioarele rezemate de o canapea...iar cu privirea modelez un nor alb de pe cer... Mi-e dor de cerul plin de stele de la mine de-acasa. Aici, in Bucuresti, nu am vazut niciodata, noaptea, prea multe stele. Cerul nu e niciodata senin. Si mi-e dor de noptile de-acasa..cand priveam mii de stele din gradina casei, din hamacul improvizat... Cate stele... Fiecare frumoasa in felul ei...fiecare stralucind in felul ei... Acum ma multumesc cu miile de oameni din jurul meu...fiecare 'straluceste' in felul lui...dar straluceste... Acum stralucesti tu. Destul de puternic,as putea spune. Toata atentia mea s-a indreptat inspre tine... ma uit doar inspre tine... pana adorm... in hamacul improvizat din fata casei.. in iluzia starii de bine...

Stef spunea...

Good morning, sunshine!

Am dormit ciudat tare azi-noapte... si-am zis doar... ca s-ar putea sa nu reusesc... M-am trezit la un moment dat pe la vreo 3 fara ceva..si vroiam sa deschid laptopul, sa-mi verific mail-ul...you know why. M-am abtinut totusi pana la 6 si ceva, cand m-am trezit. Si`n timp ce imi faceam nessu` cel de toate zilele, ma grabeam sa cercetez continutul Inboxului.
Ma enerveaza.. ca vara toate diminetile sunt aproape la fel. Te amagesc cu putina racoare, apoi pana sa plec la servici, deja se incalzeste... rau... si desi parca toate diminetile sunt frumoase, nu stii daca si ziua ce urmeaza va fi frumoasa sau nu. Cerul e senin oricum. Cu sau fara tine.
I`m thinking... ar trebui sa-mi postez comentariile pe care ti le-am lasat. Pe blog n-am mai scris de ceva vreme, invocand lipsa timpului... de multe ori ajung seara obosita si chiar nu ma simt in stare sa ma concentrez sa scot cateva randuri..dar... uite ca in cazu` tau ma descurc. asa,mai greu, dar ma descurc. si-n cateva comentarii am concentrat mai mult din mine ca ... altadata :P Parca am juca "adevar sau provocare". Si m-ai provocat sa spun adevarul. Ce chestie... e 7:35. Ar trebui sa ma imbrac si sa plec.
Nu stiu daca te obosesti sa citesti comentariile astea, sau sa le dai ceva importanta... dar... acum realizez ca gandurile astea sunt ale mele..sunt importante pentru mine...le scriu pentru mine... chit ca le citeste cineva sau nu(desi sunt sub forma unor comentarii pe blogul tau, ce-i drept :P )... but the point is that: multam ca te-ai 'infiltrat' in blogul meu. M-ai facut sa scriu. Iar.
Iti doresti sa zambesti mult azi.